2025 márciusában került megrendezésre a XI. PÉNZ7 (Pénzügyi és Vállalkozói Témahét). A programsorozatban országszerte több mint 1300 iskola vett részt, köztük a Lónyay Menyhért Baptista Technikum és Szakképző Iskola is. Idén a befektetések, a kiberbiztonság és a tudatos vállalkozás témák voltak a középpontban.
Gecseyné Papp Zsuzsanna tanárnő a 9.A és a 11.A osztály tanulóit vonta be az általa szervezett foglalkozásokba. A 9.A osztály 24 tanulója a „Tudatos pénzkezelés a családban, családi költségvetés” témát dolgozta fel. A foglalkozás célja a pénzügyi tudatosság fejlesztése volt egy konkrét helyzetben megélt feladatmegoldás segítségével.
A 11.A osztály 9 diákja a „Pénzügyi biztonság a kibertérben” témát boncolgatta azzal a céllal, hogy a tanulók tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, többet tudjanak a gazdaság és a pénzvilág működéséről. Az óra tananyaga a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és a Nemzeti Nyomozóiroda közreműködésével készült el. Szakértőik segítségének köszönhetően életszerű példákat mutatott be és praktikus tanácsokat adott tanárnő a neveltjeinek.
Meggyesi Anita tanárnő a 9.e osztály 20 tanulójával tartott foglalkozást, amelynek keretében a családi költségvetés készítésénél csoportfeladatokat oldottak meg a diákok. Egy elképzelt család bevételeit és kiadásait kellett rendszerezniük, majd tudatos döntéseket hozni a felmerülő akadályok megoldására. Jövőbeni céljaik tisztázására is lehetőség nyílt, illetve terveket készítettek „álmaik” megvalósítására is.
Továbbá a gazdasági ismeretek órán hallott tananyagrészeket plakátokon jelenítették meg a tanulók, majd ismertették az osztály többi tagjaival. Majd a Gyümölcspiac elnevezésű interaktív játék keretében ismerhették meg a piac működésének szabályait.
Papfalusi Angéla tanárnő a 10.f 9 fő pincér, a 11.e 11 fő szakács és a 11.f 8 fő cukrász tanulójának tartott ismeretterjesztő foglalkozást a „Hogyan védjük meg a bankkártyánkat és személyes adatainkat online?” témakörben. Ezt követően játékos feladatokban vettek részt a tanulók:
a „Hogyan törhetik fel az adatainkat?” című csoportos szerepjátékban a csoport egyik része az „online csaló” szerepébe bújt, míg a másik része a „biztonsági szakértőket” képviselte.
Az „Adathalász SMS-ek és e-mailek szimulációja” játék során a diákoknak meg kellett találniuk a kiosztott sms-ek és e-mailekben a gyanús jeleket.
A Pénz7 során szerzett ismeretek és tapasztalatok jelentős mértékben hozzájárultak a tanulók pénzügyi tudatosságának és digitális biztonsági készségeinek fejlesztéséhez. A foglalkozások segítettek:
A diákok számára az idei Pénz7 is izgalmas, tanulságos volt, hiszen interaktív módon nyújtott értékes tudást, amelyet a mindennapi életben is kamatoztathatnak.