Üdvözöljük iskolánk weboldalán ! Iskolánk OM azonosítója : 201728

RRF projekt

Projekt alapadatok:

Projekt azonosító száma: RRF-MMSZA-1.0.0.3-23-2024-00001
Végső kedvezményezett neve: Baptista Szeretetszolgálat Egyházi Jogi Személy
Projekt címe: Közösségi tanulóház modellprogram megvalósítása Vásárosnaményban
Megvalósítás helyszíne: Lónyay Menyhért Baptista Technikum és Szakképző Iskola (Cím: 4800 Vásárosnamény, Kossuth út 9.)
A támogatás összege: 38 135 468 Ft
A támogatás mértéke: 100 %
A projekt kezdete: 2024. március 01.
A projekt befejezése: 2026. február 27.

Általános ismertető:

A Baptista Szeretetszolgálat jelentős eredményeket ért el a hátránykompenzáció, a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelése, a kiemelkedő képességű gyermekek tehetséggondozása, a két tanítási nyelvű oktatás erősítése és számos sportág területén. A szakképzésben az egyik legnagyobb egyházi fenntartó, számos ágazatban biztosítja hazánk szakember utánpótlását, emellett jelentős szerepet vállal a művészeti és sportiskolai oktatásban. A szervezet munkájának alapelve, hogy ezeken a területeken csak a belső motiváció felkeltésével és a Jelenlét folyamatos fenntartásával lehet elérni hosszú távú eredményeket. A társadalmi integráció leginkább a gyermekekbe való befektetés által érhető el. A Baptista Szeretetszolgálat Egyházi Jogi Személy vásárosnaményi Közösségi tanulóház programja a köznevelési- és szakképzési intézmények és a helyi közösség fejlesztésére, a marginalizált csoportok, különösen a roma közösség integrációjára irányul annak érdekében, hogy javítsa az oktatáshoz való hozzáférést, elősegítse a társadalmi integrációt, és növelje a munkaerőpiaci érvényesülés lehetőségeit. Ezen célok elérése érdekében a program integrált megközelítést alkalmaz, amely ötvözi az oktatási-, szociális- és munkaerőpiaci fejlesztéseket. A fenntartó elkötelezett a saját arculatú „közösségi tanulóház” megteremtésében, mely elősegíti a tanulói teljesítmények növekedését. Az intézmény tervezetten és dokumentálhatóan törekszik a vízióban foglalt többszempontú célállapotok elérésére, képes leírni, standardizálni és a hasonló típusú intézményekkel megosztani a kulcsfolyamatok közül az általa azonosított és adaptációra előkészített jó gyakorlatait. A disszeminációs tevékenység 1 köznevelési- és 1 szakképzési intézményt érint. A vásárosnaményi Közösségi tanulóháznak a Lónyay Menyhért Baptista Technikum és Szakképző Iskola ad otthont. A közösségi tanulóház középiskolai tanulók igényeire és szükségleteire építve teremti meg animátori és felkereső ifjúsági munkához kapcsolódó szakmai tevékenységekkel a szabadidő tartalmas eltöltésének, illetve a közösségi élmény megteremtésének esélyét. Ezzel és a városi környezetben való felkereső támogatással készíti elő a közösségi tanulóházban való egyéni és csoportos tanulási támogatást. Ily módon komplex eszközrendszerrel próbálja megakadályozni a középiskolai lemorzsolódást. A helyi civil szervezetek, szakmai és szakmaközi partnerek, a Jelenlét program és a települési szereplők bevonásával igyekszik megoldási algoritmusokat kidolgozni a legfőbb közös kihívásokra. Célcsoportja a szülő-gyermek-pedagógus hármas egység. A projekt célja, hogy adaptálható, a célcsoportba tartozó diákok sikerességét elősegítő, a tanulók szükségletein alapuló pedagógiai modell – módszertanok jöjjenek létre, a vonatkozó standardok szakmai ajánlásai, elvárásainak figyelembevételével 8 kulcsfolyamat mentén. Az intézményi célok a program 5 fő célkitűzése mentén az intézményi lemorzsolódás csökkentésére, a FETE tanulók települési támogató hálózatának feltárására, a szülők életúttervezésbe való bevonására hatnak. Az alap-, digitális- és idegennyelvi kompetenciák fejlesztése változatos munkaformák alkalmazásával történik a tanulók érdeklődésének fenntartása érdekében. A szakmai és szakmaközi tudáscserék, workshopok a jelzőrendszeri háló erősítését és a szakmai együttműködés javulását szolgálják. A középiskolával és a szülői házzal való kapcsolattartás támogatja a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkenését. A Közösségi tanulóház környezete és animátorai az igényekre és szükségletekre reagáló programok által elősegítik a tanulói motiváció fejlődését. A program kiemelten figyel a hátrányos helyzetű csoportokra. A projekt tevékenységei a 21. századi képességek (NAT 2020) fejlesztését, a jelzőrendszeri tagok együttműködésének javítását, a munkavállalói képességek javítását támogatják. A tanulók fejlődését támogató tevékenységek a közösségfejlesztést, a tanulói státusz javítását, a tanulói képességek követését és visszajelzését, az élményszerű, tapasztalati úton történő tanulást támogatják. A szakmai program szorosan illeszkedik Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervéhez, amennyiben:

  • Az egyenlő hozzáférés az oktatáshoz és a digitális készségek fejlesztése hozzájárul a társadalmi kohézió és a gazdasági növekedés előmozdításához.
  • A szociális és kommunikációs készségek, kompetenciák fejlesztésére irányuló tevékenységek támogatják a munkaerőpiaci integrációt és a társadalmi mobilitást.
  • Az inkluzív oktatási környezet elősegíti a társadalmi egyenlőséget és csökkenti a társadalmi kirekesztődés kockázatát.

A projekt hosszú távú hatásai között szerepel, hogy javul a társadalmi integráció, növekszik a marginalizált csoportok képességei és készségei, valamint bővülnek a munkavállalási és oktatási lehetőségek. A fenntarthatóság érdekében a projekt folyamatosan alkalmazkodik a résztvevők igényeihez, és folyamatosan fejleszti a szolgáltatásait és tevékenységeit.

GALÉRIA

CSATOLT DOKUMENTUMOK