Üdvözöljük iskolánk weboldalán ! Iskolánk OM azonosítója : 201728

Hungarikum vetélkedő nyereményutazás

A Balatongyörökön megrendezett Kárpát-medencei Hungarikum vetélkedőn a Lónyay csapata 2. helyezést ért el, ezzel a nagyszerű eredménnyel 600 ezer Ft értékű utazási utalvány boldog tulajdonosaivá váltak.

A nyereményt a BudaGuide Utazási Irodán keresztül lehetett beváltani, így hamar felvettük velük a kapcsolatot. Kívánságunkat, mely szerint Siófokra és Budapestre szeretnénk utazni, készségesen teljesítették.

A nyári szünet utolsó hetében valósítottuk meg álmainkat: augusztus 26-án indultunk vonattal a Balaton déli partján található gyönyörű városba. A szálloda pazar felszerelése is alkalmas lett volna a 3 nap eltöltésére, de törekedtünk arra is, hogy minél több nemzeti érték megismerése is gazdagítsa utunkat. Ennek megfelelően másnap hajóra szálltunk, hogy Balatonfüreden felkeressük az Anna-bál (hungarikum) helyszínét, a Jókai Mór Emlékházat, a Balatonfüredi Állami Szívkórházat és a Füredi szénsavas forrásokat (Veszprém vármegyei értékek).

Következő nap Tihanyba hajóztunk, ismét a nemzeti értékeket szem előtt tartva: az Illatok Házába vezetett az utunk, hogy ismerkedjünk a tihanyi levendulával és az abból helyben készült termékekkel. Majd a Tihanyi Apátság történelmével, szépségével bővítettük értéktárunkat.

Következő állomásunk Budapest volt, mivel a vetélkedőn a Füvészkertbe is nyertünk belépőt. A Pál utcai hős, a kis Nemecsek szobra ihletet adott számunkra, így Molnár Ferenc híres regényéből az Einstand jelenetet ábrázoló szoborcsoportot is felkerestük. Este a Budai várba mentünk, hogy gyönyörködjünk a Halászbástyában, a Mátyás-templomban, a naplementés Dunában. A szállásra vezető utunkat a Kossuth téren szakítottuk meg, hogy megtekintsük az Országházat és a Cipők a Duna-parton holokauszt-emlékművet.

Másnap fáradtan, de élményekkel felvértezve tértünk haza Vásárosnaményba.